2012. január 2., hétfő

F2

Mai ebéd: házi készítésű pizza*.


*Pizza alaptészta házilag 

40 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
1 dl tej
0,5 dl olaj
1 tk. só
1 tk. cukor
1 bögre (kb. 2 dl) langyos víz

Az élesztőt felfuttatom a cukros, langyos tejben. A lisztet egy tálba szitálom, ráöntöm az olajat, az élesztőt, hozzáadom a sót és annyi vizet, hogy kelt tészta állagú tésztát kapjak. Ha jól összeállt, letakarom és egy fél órán át pihentetem. Utána kiolajozott tepsibe teszem (de leginkább sütőpapírt szoktam használni), paradicsomos alappal megkenem (hámozott paradicsom, oregánó, bazsalikom, só, bors) és ízlés szerint teszek rá sonkát, gombát, kukoricát, mozzarellát stb (ami éppen van otthon). Végül reszelt sajttal megszórom és közepes lángon, előmelegített sütőben megsütöm (kb. 20 perc).

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó nem csak a kép, de a recept is. Lementem magamnak és elkészítem egyszercsak én is:)

    VálaszTörlés