2012. október 29., hétfő

F303

Engedtessék meg picit visszakanyarodni a tegnaphoz. Az ember szívesen gondol vissza a múltra, ha jó dolgok történtek vele. Az ominózus szilvafaállítás alkalmából sütöttem egy (tényleg) nagyon finom túrós sütit, csupafinomat ettem Berkeséknél és utána vígadoztam a Dumaszínházban. Így szép az élet! Jöjjön most a szupersüti és a recept:


Hozzávalók:
25 dkg Rama margarin (először kételkedtem, hogy kell-e bele ennyi margarin, de tényleg ilyen sok kell)
25 dkg túró
25 dkg liszt
15 dkg cukor (szerintem ez túl sok, én nem tettem bele ennyit és mégis édesnek találtam)
2 tojás
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja és leve
csipet só
A süti magában is nagyon jó, de tehetünk bele a következőkből: dió, mandula, mazsola, gyümölcs, kandírozott gyümölcsök. Nekem csokis mazsola volt otthon, azt tettem bele.

A lisztet összekeverem a sütőporral, beleteszem a citromhéjat. A szobahőmérsékletű, lágy margarint robotgéppel összekeverem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd egynként hozzáadom az egész tojásokat és a csipetnyi sót. Egyneműre keverem. Beleteszem a túrót, a lisztes keveréket és a citromlevet. Most teszem bele a kiválaszott extra hozzávalókat (mandula, mazsola stb.) Kikent, kilisztezett őzgerinc formába öntöm. Én speciel gyümölcskenyér formát használtam és sütőpapírt tettem bele. Előmelegített sütőben megsütöm. Nekem gázsütőben úgy egy órát sült. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy megsült-e. A végén lehet még extrázni: csokiöntet, porcukor...

1 megjegyzés:

  1. Még a holnapi reggelimhez is jut belőle. Tényleg nagyon fincsi és meg nem mondtam volna, hogy túrós.
    Köszönjük!

    VálaszTörlés