2012. december 20., csütörtök

F355

Kertész vagy cukrászlány. Mindkettő szívesen lennék bármikor. Ugyan általában fifti-fifti az állás, ma inkább Hannah-nak éreztem magam a Süti Édenből. Nekiálltam ugyanis alkotni. Egy kis linzer, egy kis fenséges kapucsínó korong*. Hihetetlen, hogy szinte bármikor, bármilyen helyzetben boldogságot ébreszt bennem egy-egy süti elkészítése: már a recept elolvasása is, a hozzávalók kikészítéséről, a méricskélésről és az összeállításról nem is beszélve. Ha pedig még díszíteni is lehet, az az igazi!

Kapucsínós korongok sütés előtt.

Felturbóztam egy kis olvasztott étcsokival.

Van baracklekváros és eper-áfonya lekváros is.
* Kapucsínókorongok

15 dkg vaj (én margarinnal készítettem)
2 dkg instant kávépor (szerintem ez sok bele)
2 tk. vaníliaaroma
2 tk. rum vagy konyak vagy valamilyen likőr
25 dkg cukor (na, ez azért túlzás, én kb. 15 dkg kristálycukrot tettem bele)
2 egész tojás (csak úgy verd fel, mintha rántottát készítenél)
1 tk. szódabikarbóna
1 tk. sütőpor
10 dkg tejcsokoládé reszelve (itt az idő, hogy maradék csokimikulásokat felhasználd)
40 dkg liszt

A vajat felolvasztom, hozzákeverem a kávéport, a vaníliát és az alkoholt, majd addig keverem, amíg a  kávépor fel nem oldódik teljesen. Ezután hozzáadom a cukrot, a felvert tojásokat, a szódabikarbónát és a sütőport. Robotgéppel összekeverem. Ezután jön a csokireszelék, ezzel is simára keverem. Végül a lisztet adom hozzá kis adagokban. Egy idő után már fakanállal kell keverni, elég sűrű lesz. Nedves kézzel diónyi golyókat formázok a masszából és sütőpapírra teszem, egymástól 5-10 cm távolságra, és lelapogatom. Előmelegített sütőben kb. 10-15 percig sütöm (175 fokon). Én a végén csorgattam rá olvasztott csokit is.

1 megjegyzés:

  1. Szépségesek! Nálam meg sajtos rúd sül holnapra a srácoknak a suliba és a munkahelyemre. :)

    VálaszTörlés