2012. december 28., péntek

F363

Mutatom, ilyen lett. Mind-mind nagyon-nagyon finom-finom. Az alap ugyanaz a trüffel*, csak a bevonat változik.




*Csokis trüffelgolyók

2 dl habtejszín
25 dkg jó minőségű csokoládé (inkább étcsoki, de lehet keverni is)
5 dkg vaj (nem margarin!)
ízetéshez (ha szeretnénk): likőr vagy konyak vagy pálinka (2 evőkanál) (nagyon jól illik a narancs vagy a málna íze az étcsokihoz)
díszítéshez: jégcukor, színes/barna tortadara, kakaópor (cukrozatlan, jó minőségű), darált dió/mandula/mogyoró

A tejszínt felforralom, a csokoládét vízgőzön felolvasztom. Összekeverem a tejszínt, a csokoládét és az alkoholt, beleteszem a vajat is, és legalább 2 percig robotgéppel vagy kézzel keverem. Ha kihűlt a massza, legalább 1 órára a mélyhűtőbe teszem. Ezután már jól lehet golyókat formázni belőle. A diónyi méretű golyókat a tetszőlegesen kiválasztott díszítésbe forgatom, és kis papírokba teszem. Fontos, hogy fogyasztásig, vagy az ajándékozásig hűtőben kell tárolni!

3 megjegyzés:

  1. Én meg is tettem, azaz kipróbáltam, szerintem jó lett :) Részletek a blogomon, ha gondolod ...

    VálaszTörlés
  2. Milyen udvariatlan vagyok! Köszönöm az ötletet és a receptet is :)

    VálaszTörlés