2012. november 12., hétfő

F317

Készül a tojáslikőr. Mondtam, hogy beindult a karácsonygyár. Volt itthon vodkám, egy bontatlan üveggel. Még vagy két éve kaptam valakitől. Volt itthon tojás, cukor, tej. Így nem vitás, hogy ma este elkészül az ital. Rögtön kétféle változatban. Az egyik sima, a másik narancsos. Az ötletet köszönöm Marjannak és Levinek. :-) Készüljetek!


Én ez alapján készítem:

Tojáslikőr
5 tojássárga
15 dkg porcukor (én nem tettem bele ennyit)
5-6 csomag vaníliás cukor (én tettem bele 4 simát és egy bourbonosat)
6 dl tej (én 5 dl tejből és 1 dl tejszínből készítettem)
5 dl vodka 

Narancsos tojáslikőr
A fentieken túl kell bele: csillagánizs, szegfűbors és szegfűszeg, narancslé és narancshéj

A tojássárgákat simára keverem a cukorral és vaníliás cukorral. Felforralom a tejet és kihűtöm. Ezután összekeverem a tejet és a vodkát, és lassan a tojásos keverékhez adom. Jól összekeverem. Azt írják, 4-5 hétig hűtőben kell pihentetni, kétnaponta felrázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése