2013. február 24., vasárnap

Kókuszos-csokoládés-marcipános rolád

Figyelem! A most következő bejegyzés a nyugalom megzavarására alkalmas, továbbá veszélyes lehet fogyókúrázók és csokoládéfüggők számára.
Történt egyszer, hogy egyik kedves kollégám anyukája kérésemre elküldte nekem az ő kókuszos roládjának a receptjét. Volt szerencsém élőben is megkóstolni ezt az egyszerű, de annál látványosabb és istenien finom édességet. Javaslom mindenkinek, ha kevés ideje van, de szeretné valami látványos sütivel kínálni a családot, vendégeket, hogy ezt készítse el.


És akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók:
6 tojás
1 csomag vaníliás cukor
pici sütőpor
csipet só
3 tábla étcsokoládé
5 dkg vaj
5-7 dkg kókuszreszelék
20-25 dkg marcipán

6 tojásból piskótát sütök: a 6 tojássárgát habosra keverem 6 evőkanál kristálycukorral, 1 csomag vaníliás cukorral. A 6 fehérjét kemény habbá verem (én pici sót is szoktam beletenni). A tojásárgás masszába beleteszek kanalanként 6 evőkanál lisztet (levegősebb lesz a tészta, ha szitálom). (Én tettem bele egy pici sütőport is). Majd ha egynemű a massza, beledolgozom nagyon óvatosan a felvert tojáshabot is. Sima tepsiben (sütőpapíron) kb. 15 perc alatt megsütöm. Még forrón kiborítom egy tiszta konyharuhára, és óvatosan feltekerem. Így amikor kihűl a tészta, egyből rolád alakú lesz.
Közben vízgőz felett megolvasztok 3 tábla jó minőségű étcsokoládét. 1 dl vízből és 1 dl kristálycukorból szirupot főzök, és belekeverem a felolvadt, egynemű csokoládéba. Jól elkeverem. Teszek bele 5 dkg vajat. Ezt is elkeverem. Ha túl sűrű lenne, lehet bele tenni rumot vagy kávét.
A kihűlt piskótát óvatosan széttekerem, megkenem a csokis krémmel, megszórom kókuszreszelékkel (kb. 5-7 dkg). Én ezúttal a csokis krémbe kevertem a kókuszt, és úgy kentem a piskótára.
Eredetileg a rolád közepébe kerülne egy kinyújtott, hengerré formázott marcipán (25 dkg), de ezt én ráreszeltem az elkent csokoládékrémre.
A piskótát óvatosan feltekerem, kívül is megkenem a csokoládés krémmel és végül megszórom kókuszreszelékkel.

1 megjegyzés:

  1. Jaaaaj ne mááár.....ezt is meg kell csinálnom! :) A csokikrém egyébként már a hűtőben várakozik!!!!

    VálaszTörlés