2013. június 14., péntek

Málnás csokicsoda

Múlt hétvégén házibulivendégségben voltam, és mivel fixa ideám, hogy ilyenkor sütit kell sütni és vinni magunkkal, törhettem ám a fejem, mivel rukkoljak elő. Ugyanis az volt a megállapodás a házigazdával, hogy a BKV szolgáltatásait veszem igénybe egy darabig, majd ő fuvaroz tovább*. Mivel közutaznom kellett, és mivel tudtam, hogy viszonylag meleg lesz az idő, valami olyanban kellett gondolkodnom, ami könnyen szállítható, előző este megsüthető és a meleget is bírja.
Szerencsére nem kellett túl sokat törni a kobakom, mert az egyik rendszeresen olvasott blogon megtaláltam álmaim sütijét, ami minden feltételnek megfelelni látszott! Így kezdődött kapcsolatom a málnás brownie-val.
Mindenkinek, még kezdőknek is csak ajánlani tudom: pofonegyszerű, hamar megvan és babérokat lehet vele aratni. De tényleg.
Nem is húzom az időt: katt ide, és máris olvashatod a receptet! Nyami.

* Végül fejedelmi ellátásban volt részem, és gépjárművel jöttek értem. De nem bántam meg, hogy ezt a sütit választottam!

Azért idemásolom a receptet, hátha úgy egyszerűbb:

Hozzávalók:
125 g vaj
100 g étcsoki (jó minőségű, ne sajnáljuk rá a pénzt!)
50 g tejcsoki
100 g barnacukor (persze lehet sima is, de a barnacukor olyan finom aromás)
2 tojás
70 g liszt
25 g kakaópor
250 g málna (én mirelitből készítettem)
én tetem még bele egy teáskanálnyi sütőport is

Előmelegítem a sütőt (180 fok) és egy sütőformát (kb. 20x20 cm) sütőpapírral kibélelek. Ha mirelit málnát használok, kiolvasztom.
A vajat egy lábasban megolvasztom, hozzáadom a kockára tört csokoládét és a cukrot, összeolvasztom. Közben folyamatosan kevergetem.
Ha már teljesen egynemű a krém, leveszem a tűzről és hagyom picit hűlni. Utána egyesével belekeverem a tojásokat, majd mehet hozzá a liszt és a kakaópor is. A végén hozzákeverem a málna felét és beleöntöm a sütőformába. A tetejére rászórom a maradék málnát.
Kb. 30 percig sütöm.
Szerintem picit langyosan, vaníliafagyival is isteni lehet...

1 megjegyzés: